Lantmännens rosa-kampanjer gav över 400 000 kr till bröstcancerforskningen

I våras startade Lantmännen Lantbruk kampanjen med rosa balar och nät. Kampanjen blev mycket framgångsrik och resulterade i att över 300 000 kronor kunde skänkas till bröstcancerforskningen. Rosa balar-kampanjen följdes upp av Lantmännen Maskin som tillsammans med Valtra lanserade en kampanj med rosa traktorer. Totalt bidrog kampanjerna med över 400 000 kronor till forskningen för bröstcancer.

Under våren och sommaren 2015 pågick Lantmännens kampanj Rosa balar, där man gemensamt med Trioplast och Tama tagit fram rosa balplast och nät. Idéen kom från Nya Zealand och den rosa plasten var populär även i Sverige och 300 000 kronor samlades in till Bröstcancerfonden.

I samband med Borgeby lanserade Lantmännen Maskin och Valtra en riksomfattande kampanj med rosalackerade traktorer. För varje rosa traktor som såldes skulle 10 000 kronor oavkortat gå till Bröstcancerfonden. När kampanjen summerades efter årsskiftet hade Lantmännen Maskin sålt elva rosa traktorer och kunde därmed skänka ett bidrag på 110 000 kronor till bröstcancerforskningen.

Genom rosa balar- och rosa traktorkampanjen har Lantmännen bidragit med 410 000 kronor till bröstcancerforskningen 2015.

Dela:  
 
Tipsa en vän
Din kommentar har skickats. Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng
Kontakta oss
Ditt meddelande har skickats Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng