Pressmeddelande: Klas Hesselman ny foderchef på Lantmännen Lantbruk

Klas Hesselman har nyrekryterats för att stärka den för Lantmännen Lantbruk viktiga foderaffären. Klas kommer närmast från tjänsten som vd för SIK- Institutet för Livsmedel och Bioteknik AB. Han har tidigare bland annat arbetat på Skånska Lantmännen och SW Seed.

- Det är med glädje jag välkomnar Klas tillbaka till Lantmännen. Han kommer bidra starkt i matchen om ökade volymer och förbättrad lönsamhet, säger Johan Andersson divisionschef på Lantmännen Lantbruk.

På Lantmännen Lantbruk är foderaffären mycket central och viktig och vi tillverkar ett komplett sortiment av foder och fodertillskott i våra sju foderfabriker.

- Jag ser verkligen fram emot att börja på Lantmännen igen och att driva foderaffären framåt, som innehåller alltifrån råvaruhandel till nutrition, säger Klas Hesselman.

Just nu pågår en omorganisation inom Lantmännen Lantbruk. Den nya organisationen innebär ett tydligt fokus på affären och ökad tillgänglighet. Mikael Jeppsson har utsetts som ansvarig för spannmålsaffären och Stefan Atterwall som ansvarig för försäljning och växtodling. Klas Hesselman tillträder som ny foderchef  under tredje kvartalet.

Den nya organisationen kommer att träda i kraft från och med den 1:a augusti 2014.

Vid frågor kontakta:
Johan Andersson, divisionschef på Lantmännen Lantbruk  010-5564046, johan.andersson@lantmannen.com
Ann Kristin Kongstad HR-chef på Lantmännen Lantbruk, 010-5560517, ann.kristin.kongstad@lantmannen.com