Johan Andersson – ny divisionschef för Lantbruk

Sedan den 1 januari är Johan Andersson ny chef för Lantmännen Lantbruk. Johan kommer närmast från tjänsten som verkställande direktör för slakteriet KLS Ugglarps.

Johan Andersson är 48 år och bor på en gård söder om Hörby, tillsammans med sin fru och barn. Han är utbildad lantmästare och har under tjugo år arbetat i ledande positioner med anknytning till lantbruket. Under många år arbetade han på Scan i olika roller inom inköp, produktion och försäljning. Sedan 2009 har Johan varit vd för slakteriet KLS Ugglarps, ett dotterbolag till det lantbrukarägda Danish Crown.  Efter många år i branschen har Johan en gedigen erfarenhet av såväl utvecklingsrelaterade marknadsfrågor som inköps- utmaningar.

-  Division Lantbruk har under de senaste åren genomgått betydande förändringar. Jag ser fram emot att ta över och fortsätta utveckla lantbruksdivisionen till en effektiv inköps-, försäljnings- och serviceorganisation för svenska lantbrukare. Jag tror att jag kan bidra och göra nytta, och det ska bli jättekul, säger Johan Andersson.

Under våren kommer Johan att resa runt och besöka våra olika aktiviteter och lantbrukare runt om i landet. Håll utkik här på vår hemsida för mer information.