Pressmeddelande: Lantmännen Lantbruk lanserar nytt smågrisfoder

Idag presenterar Lantmännen Lantbruk sitt nya vässade fodersortiment för smågrisar. Fodren är framtagna inom företagets egna utvecklingsverksamhet och anpassat för en ny generation grisuppfödning.

När både grisar och produktion blir allt effektivare krävs foder som kan leva upp till dagens krav. Målsättningen med det nya sortimentet är att erbjuda uppfödare och producenter intressanta och passande foderlösningar. Sortimentet omfattar därför foder med varierande profil och funktion beroende på tillväxtkrav och utfodringsstrategi.

1- Vi är mycket glada över att kunna presentera våra nya smågrisfoder. För kunderna blir det nu förhoppningsvis lättare att hitta sorter som passar de egna produktionsmålen, säger Sven Hellberg, segmentschef för foder på Lantmännen Lantbruk.

Det nya uppdaterade sortimentet är framtaget inom Lantmännen Lantbruks utvecklingsverksamhet. Produkterna baseras både på egna erfarenheter, svenska förutsättningar och Lantmännens globala forsknings- och utvecklingssamarbeten.

- Vi har lyssnat på grisproducenterna och noga följt forskning och utveckling. Vi är stolta över att kunna presentera ett så genomtänkt fodersortiment, berättar Sven Hellberg.

Fodren som fått namnen Gottfrid, Medly, Kanalj, Nautilus och Fortius kommer att säljas via Lantmännen och dess återförsäljarkanaler.

För pressinformation, kontakta:
Sven Hellberg, segmentschef för foder, Lantmännen Lantbruk, telefon: 070-564 6489, e-post: sven.hellberg@lantmannen.com

Kunder som har frågor kring det nya sortimentet är välkomna att kontakta sin säljare eller Lantmännen Lantbruks kundtjänst, telefon: 0771-111 222. Mer information finns även här.