Handla via nätet

Viktig information till dig som beställer via nätet.

När du beställer via nätet, så gäller alltid samma Allmänna försäljningsvillkor, kreditvillkor och produktspecifika villkor, som vid beställning av säljare eller via kundtjänst.

Vårt tillgängliga sortiment
I vår näthandel erbjuds vårt fodersortiment. I de fall en produkt inte är beställningsbar, eller du inte hittar det du söker, så hänvisar vi till din säljare eller vår kundtjänst som hjälper dig.

Förutom att en produkt kan vara slutsåld, kan följande produkter inte beställas via beställningstjänsten på nätet:

  • Betfor och andra foderråvaror med direktleverans från leverantör
  • För bulkfoder kan inte beställningar för leverans med flakbil göras via nätet.

Ovanstående produkter går givetvis att beställa via din säljare eller via kundtjänst på 0771-111 222.

Vår leveransservice
Via nätet erbjuder vi leveransservice Normal.  Du kan påverka första möjliga leveransdatum genom att välja ett datum i den kalenderfunktion som finns vid ”Valt datum”.  Vid akut behov av foderleverans kan du beställa Express via kundtjänst på 0771-111 222.

Tillvalstjänster till leveransservice som Egen lossning eller Hämta själv kan inte beställas via nätet. Önskar du lossa eller hämta själv, så beställer du via din säljare eller vår kundtjänst på 0771-111 222.

Texter på order
Samtliga order som läggs via nätet går rakt in i våra system och kommer inte att ses av, eller behandlas av, någon innan bilen lastas.
I fälten ”Ev meddelanden till chaufför”, ”Ditt ordernummer” och ”Ditt referensnummer” kan texter skrivas. Meddelande till chaufför får endast innehålla information om specifika förhållanden vid lossning. Ingen information som rör ändrade förutsättningar för order kan skrivas i dessa fält. Det gäller t ex information om silofördelning, vagn eller kärra i stället för vald silo, annan leveransadress, annan artikel än den beställda, egen hämtning, egen lossning med mera.

Om du behöver lämna mer specifik information om din beställning ber vi dig kontakta kundtjänst på 0771–111 222.

Uppdaterade kunduppgifter
Det är alltid viktigt att dina kunduppgifter är uppdaterade. Kunduppgifterna kontrollerar och uppdaterar du enkelt via menypunkten "Inställningar" som du ser när du loggat in på vår websida. Tänk på att det kan ta upp till tre arbetsdagar för eventuella ändringar att slå igenom. Kontrollera gärna särskilt att e-postadressen är korrekt eftersom orderbekräftelser skickas dit.

 
Tipsa en vän
Din kommentar har skickats. Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng
Kontakta oss
Ditt meddelande har skickats Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng